Göz Altı Morlukları Nasıl Geçer?

Göz Altı Morlukları Nasıl Geçer? kimi zaman genetik faktörler, kimi zaman yetersiz ve sağlıksız beslenme, kimi zaman ise yaş alma nedeniyle meydana gelirken kişinin sürekli olarak yorgun ve sağlıksız görünmesine neden olurlar. Yüzün en dikkat çekici bölümlerinden biri olması nedeniyle de göz altlarında meydana gelen bu durum kişiyi oldukça rahatsız eder ve makyaj yapmadığı zamanlarda kendisini iyi hissetmemesine neden olur. Peki bu göz altı morlukları nasıl geçer? Uykusuz ve yorgun olunmadığı halde kişinin öyle görünmesine neden olan göz altı morluklarının geçirilmesi amacıyla günümüzde sıklıkla uygulanan pek çok estetik işlem mevcuttur. Hasta özelinde en uygun olan işleme alanında uzman doktorlar tarafından karar verilmektedir.

Göz Altı Morlukları Neden Olur?

• Genetik ve yapısal faktörler
  • Yaş alma
  • Yetersiz ve sağlıksız beslenme
  • Düzensiz uyku
  • Uzun süren stres ve yorgunluk
  • Vitamin ve mineral eksiklikleri
  • Bazı ilaçların kullanımı ve kronik rahatsızlıklar nedeniyle göz altı morlukları hem kadın hem de erkeklerde meydana gelebilmektedir.

Göz Altı Morlukları Nasıl Geçer?

Göz altı morlukları eğer herhangi bir sağlık sorunu nedeniyle meydana gelmişse, bu sorunların giderilmesiyle çözülürken, genetik ve yaş alma gibi faktörler nedeniyle meydana gelen göz altı morlukları ise gelişen estetik dünyasının sunmuş olduğu ışık dolgusundan mezoterapi uygulamasına kadar pek çok farklı yöntemle ortadan kaldırılmaktadırlar.

Göz Altı Morluklarının Tedavisinde Kullanılan Yöntemler Nelerdir?

Göz altındaki morlukların tedavisinde kullanılan yönteme karar vermeden önce bu bölgenin mevcut durumu incelenir. Eğer göz altındaki mor görünüm, buradaki çukurluk ve boşluklardan kaynaklanıyorsa ışık dolgusu ile çözüm sunulurken, çukurluktan ziyade mor görünüm dikkat çeken şekildeyse de mezoterapi uygulaması sayesinde renk eşitliğini sağlamak daha doğru olmaktadır. Hem renk eşitsizliğinden dolayı ortaya çıkan bir morluk hem de çukurlaşma görünümü var ise bu durumda kombine tedavilerle çözüm bulmak da mümkündür.

Göz Altı Morluklarının Tedavisinde Işık Dolgusu

Göz altı morluklarının tedavisinde kullanılan ışık dolgusu bir yandan göz altlarındaki torbalanma ve mor görünüme çözüm sunarken bir diğer yandan da bu bölgede bulunan çukurlaşmanın önüne geçmektedir. İşlem esnasında hyalüronik asit içerikli dolgu içeriği, göz altlarında boşlukların bulunduğu noktalara enjekte edilir.

Göz altı ışık dolgusu

Bu sayede göz altlarının düzleşmesi ve buraya çarpan ışıkların geri yansıyarak göz altlarında aydınlık bir görünüm yaratmaları sağlanmaktadır. İşlemin ardından ilk etkileri görülmeye başlarken, nihai sonuçlar 2-3 hafta sonrasında ortaya çıkmaktadır. Göz altı ışık dolgusunun kalıcılık süresi ise dolgunun vücut tarafından eritilme hızına bağlı olarak değişkenlik göstermekle beraber ortalama 1,5-2 yıl kadardır. Bu sürenin sonunda işlemin tekrarında herhangi bir sakınca yoktur. Göz altı ışık dolgusu, her ne kadar kolay bir işlem olarak görülse de mutlaka alanında uzman ve tecrübeli kişiler tarafından yapılmalıdır. Aksi halde göz altlarında kalıcı şişliğe ve mavi renkli bir görünüme neden olabilmektedir.

Göz Altı Morluklarının Tedavisinde Mezoterapi

Göz altı morluklarının tedavisinde uygulanan bir diğer yöntem mezoterapi uygulamasıdır. İşlem esnasında hastanın göz altlarına ince uçlu iğneler aracılığıyla morluk gideren, besleyen ve cilde ihtiyaç duyduklarını vererek cilt kalitesini arttıran içerikler enjekte edilmektedir. Kişinin göz altında morluğa neden olan renk eşitsizliğinin giderilmesini amaçlar. Genellikle göz altlarındaki çukurlukların giderilmesini sağlayan göz altı ışık dolgusu ile beraber kombine olarak da uygulanmaktadır. Bu sayede göz altını gençleştirmeyi sağlayan estetik operasyonlarını yaptırmak istemeyen kişilere çözüm sunulmuş olur. İşlem esnasında herhangi bir kesi yapılmadığından dolayı uzun iyileşme süreçleri bulunmaz ve hasta, aynı gün içerisinde günlük yaşantısına geri dönebilir. Göz altı morluklarının tedavisinde sunulan mezoterapi uygulamasının kalıcılık süresi ise kişiden kişiye göre değişmekle beraber ortalama 5 yıl kadardır.

Göz Altı Morluklarının Tedavisinde PRP

Göz altı morluklarının tedavisinde kullanılan bir diğer uygulama, kök hücre yönteminden yararlanılan PRP uygulamasıdır. PRP uygulaması, kişinin kendi kanının alınıp özel işlemlere tabii tutularak plazmadan zengin kısmının ayrıştırılıp hastanın vücuduna geri enjekte edilmesini kapsamaktadır. Kişinin kendi kanı kullanıldığından dolayı PRP uygulamasının herhangi bir alerjik reaksiyona neden olma riski de bulunmamaktadır. Göz altlarına PRP uygulamasının öncesinde kişinin kolundan kan alınır ve özel yöntemler aracılığıyla platelet hücrelerinden zengin bir serum elde edilir. Devamında ise bu serum, özel iğneler aracılığıyla hastanın göz altlarına uygulanır. Arzu edilen göz altı görünümü için ortalama 2-4 hafta aralıklarla yapılan 3-4 seanslık PRP uygulaması genellikle yeterli olmaktadır. Göz altlarına uygulanan PRP işlemi sayesinde, göz altlarındaki koyu halkalar giderilmiş ve göz altı torbalarının görünümleri hafifletilmiş olurken göz çevresine de dolgunluk kazandırılmış ve kırışıklıkların görünümlerinde iyileşme sağlanmış olur. Sonuçta kişi daha genç ve daha aydınlık bir göz altı ve göz çevresine sahip olur. Göz altlarına uygulanan PRP işleminin kalıcılığı kişiye göre değişkenlik göstermekle beraber ortalama 6 ay kadardır. Bu süre içerisinde kişinin vücuduna geri enjekte edilen kök hücre, cildi onarmaya ve gençleştirmeye devam eder. Bu sürenin sonunda yaş almaya bağlı olarak tekrar göz altlarında morluk meydana geldiği zamanda işlemin tekrarının yapılması gerekmektedir.

Göz Altı Morluklarının Tedavisinde Lazer

Göz altı morluklarının tedavisinde diğer yöntemlere kıyasla daha az uygulanan yöntem lazer uygulamasıdır. Genellikle göz altlarındaki kırışıklıkların görünümlerinin iyileştirilmesinde tercih edilen lazer uygulaması, göz altı morluklarına yönelik olarak ise ciltteki kolajen artışını sağlayarak pigmentlerin azalmasını ve bu sayede de morluk görünümünün hafiflemesini hedeflemektedir.

Göz Altı Morluklarının Tedavisinde Kimyasal Peeling

Göz altı morluklarının tedavisinde daha az sıklıkla kullanılan bir diğer işlem ise kimyasal peeling uygulamadır. Genellikle cilt yenilenmesi amacıyla kullanılan kimyasal peeling uygulamasıyla göz altlarındaki kırışıklıkların görünümünde iyileşme ve ciltte sıkılaşma sağlanırken, bir diğer yandan da ölü hücrelerden arındırılan göz altlarının daha parlak ve aydınlık bir görünüme sahip olmaları amaçlanmaktadır. Bu sayede morlukların görünümünde de hafifleme elde edilmiş olur. Göz altlarının güneşin zararlı ışınlarından korunması halinde bu uygulamanın etkisi 1-2 yıl kadar sürer.

Göz Altı Morlukları İçin Evde Yapılabilecekler Nelerdir?

Göz altı morluklarını kişinin evde uyguladığı çözümlerle tamamen geçirmesi ne yazık ki mümkün olmamaktadır. Yalnızca evde uygulanacak bazı yöntemler bu morlukların görünümlerinin hafifletilmesinde yardımcı olabilmektedir. Bu yöntemlerden bazıları:

• Uyku düzenini ayarlamak ve uyku süresini uzatmak, yorgunluk nedeniyle oluşabilecek göz altı morluklarının hafifletilmesinde ve torbalanmaların kontrol altına alınmasında katkı sağlayabilmektedir.
  • Yine aynı şekilde düzenli olarak yapılan günlük 15-20 dakikalık soğuk kompres uygulamaları mevcut şişliğin azaltılmasında destekleyici olabilmektedir. Ancak bu uygulama esnasında damar çatlamalarına veya buz nedeniyle meydana gelebilecek olan cilt yanıklarına karşı dikkatli olunması gerekmektedir.
  • Uyku esnasında yüksek yastık kullanmak, gece boyunca göz çevresinde ve göz altlarında birikebilecek olan sıvının dolayısıyla şişliğin hafifletilmesinde fayda sağlayabilmektedir.

Göz Altı Morluklarına Yönelik Yapılan İşlemlerin Fiyatı Nedir?

Göz altı morluklarının düzeltilmesine yönelik yapılan işlemlerin fiyatı, yapılan işleme, hastanın ihtiyacına, doktorun tecrübesine ve kliniğin kalitesine göre değişkenlik göstermektedir. Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanmış merkezlerin haber ve internet sitelerinde fiyat belirtme işlemi yasal olarak kabul edilemez.

Bu nedenle göz altındaki morluklardan ve ortaya çıkan yorgun görünümden rahatsız olarak bu soruna bir çözüm bulmak isteyen hastalarımız Quartz Klinik 0212 241 46 24 numaralı hattımızdan bize ulaşarak randevu ve bilgi alabilirler.