Selülit Mezoterapisi; Kadınların birçoğunu etkileyen ve psikolojilerini bozan kozmetik sorunlardan biri de hiç şüphesiz selülit görünümüdür. Her geçen gün gelişen estetik dünyası ise bu soruna yönelik olarak kişiye özel birden fazla çözüm üretmektedir. Selülit mezoterapisi de günümüzde sıklıkla kullanılan ve en etkili olarak kabul edilen yöntemlerden biridir. Vücutta biriken yağları parçalayıp vücudu harekete geçiren ve kolajen üretimini arttıran mezoterapi sayesinde diyet ve egzersiz programına rağmen giderilemeyen selülitli ve yağlı görünümün giderilmesi hedeflenmektedir. Etkin ve kişinin ihtiyacına özel belirlenen içeriklerin doğrudan selülitli bölgeye enjekte edildiği selülit mezoterapi seanslarının sonrasında kişi, rahatsız olduğu portakal kabuğu görünümünden kurtularak hayalini kurduğu pürüzsüz ve sıkı cilt görünümüne kavuşur.

Selülit Mezoterapisi

Selülit Nedir Neden Olur?

Selülit, genellikle kalça ve bacak bölgesinde görülmekle beraber bazı kişilerde karın ve kol bölgelerinde de görülebilen, zayıf veya kilolu fark etmeksizin oluşmakla beraber kilolu kişilerde daha belirgin halde olan, deri ve deri altındaki yağ dokusunun etkilenerek girintili çıkıntılı portakal kabuğu görünümünün meydana geldiği bölgesel metabolik bir bozukluktur. Çeşitli sebeplerden dolayı derinin altında birikip genişleyen yağ hücrelerinin cilt yüzeyine dik olarak uzanan lifli bantlarla bir araya gelmeleriyle meydana gelir. Genişlemiş yağ hücreleri lifli bantlar tarafından büzülür ve cilt yüzeyinde çukurluklar ve pürüzlü görünüm meydana gelir.

Selülitin oluşma nedenleri ise;

• Kilo alımı ve özellikle kalça ile bacak bölgesinde yağlanmanın meydana gelmesi,
  • Sağlıksız ve düzensiz beslenme ile aşırı şeker ve tuz tüketimi,
  • Su tüketiminin azlığı,
  • Vücudu sıkan ve dolaşımı engelleyen dar giysilerin giyilmesi,
  • Hareketsiz yaşam,
  • Gebelik ve ergenlik dönemlerinde meydana gelen hızlı yağ depolanması,
  • Hormonal bozukluklar,
  • Genetik ve yapısal faktörler,
  • Dolaşım bozuklukları, selülitin başlıca nedenlerindendir.

Mezoterapi, gençleştirme, sıkılaştırma ve inceltme amacıyla vücudun pek çok bölgesine rahatlıkla uygulanabilen biri tedavi yöntemidir. Bunlara ek olarak kilo vermede, selülitlerin ve çatlakların giderilmesinde ayrıca kolajen azalması ile beraber ortaya çıkan yaşlanma belirtilerinin iyileştirilmesinde de sıklıkla tercih edilmektedir. Mezoterapi uygulaması esnasında kişinin ihtiyacına yönelik olarak belirlenen vitamin, mineral, aminoasit ve ilaçların karışımı olan kokteyl, deri altına yavaş yavaş enjekte edilir. Direkt olarak sorunlu bölgelere enjeksiyon yapılması sayesinde, kişinin rahatsız olduğu duruma doğrudan müdahale edilmiş olunur. Vücuttaki kolajen ve elastin üretimini uyaran mezoterapi işleminin öncesinde ağrı eşiği düşük olup acı hissetmekten korkan kişilere lokal anestezik krem uygulaması yapılarak işlemin konforlu geçmesi de sağlanabilmektedir.

Selülit Mezoterapisi Nedir?

Selülit mezoterapisi, dolaşımı düzelterek bölgesel olarak biriken yağları parçalayan ve vücuttaki ödemi dağıtan, bu sayede de selülit görünümünü gideren mezoterapi uygulamasıdır. Mezoterapi uygulaması sayesinde bozulmuş olan bağ dokusu yeniden onarılıp yağ nodülleri küçültülür. Böylece istenen pürüzsüz ve sıkı görünüm elde edilir.

Mezoterapinin Kullanım Alanları Nelerdir?

Mezoterapi uygulaması çok çeşitli amaçlar için vücudun pek çok bölgesinde kullanılmaktadır. Bunlardan bazıları;

• Gençleştirme (Anti-aging),
  • Cilt yenileme,
  • Sıkılaştırma ve inceltme,
  • Metabolizma hızını arttırarak kilo verilmesini sağlamak,
  • Kilo verme nedeniyle sarkan cildin toparlanmasını sağlamak,
  • Selülit ve çatlakları giderme,
  • Kolajen ve elastin üretimini arttırarak yaşlanmanın istenmeyen etkilerini iyileştirme,
  • Gıdı, boyun, bel, sırt, kol, uyluk, bacak ve kalça gibi vücut bölgelerindeki lokalize yağ birikimlerini giderme,
  • Lenfatik ve kan dolaşımını hızlandırma,
  • Bozulan bağ dokusunu uyarma gibi pek çok amaçla mezoterapi uygulaması yapılmaktadır.

Mezoterapi Formülü Neleri İçerir?

Mezoterapi uygulaması esnasında enjekte edilen içerikler kişinin ihtiyacına yönelik olarak belirlenmektedir. Genel olarak mezoterapi formülü;

• Vitamin, mineral ve amino asitleri,
  • Tiroksin ve kalsitonin hormonlarını,
  • Kolajenaz ve hyalüronidaz enzimlerini,
  • Bitkisel özleri ve homeopatik ilaçları içermektedir.

Mezoterapi Selülite İyi Gelir Mi?

Mezoterapi uygulaması esnasında cilt altı dokusuna enjekte edilen kokteyl içeriğine eklenen özel içerikler sayesinde kan dolaşımı düzenlenip hızlandırılır, dokulardaki ödem giderilir, yağlar parçalanır ve bağ dokusu onarılır. Bu sayede selülit görünümünde düzelme elde edilir.

Selülit Mezoterapisi Kaç Seans Yapılmalıdır?

Selülit mezoterapi uygulamasının kaç seans yapılacağı kişinin yaşadığı selülit ve yağlanma probleminin derecesine bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Genel bir rakamdan bahsetmemiz gerekirse, kişinin vücudundaki dolaşımın hareketlenip bağ dokusunun düzenlenmesi ve birikmiş yağların parçalanarak eritilmesi için ortalama 10-15 seanslık uygulama gerekmektedir. İşlem esnasında kişinin dayanamayacağı ölçüde ağrı ya da acı olmamakla beraber, çok hassas ciltli ve ağrı eşiği düşük kişiler için işlem öncesinde uygulamanın yapılacağı bölge lokal anestezik kremlerle uyuşturulabilmektedir. Selülit mezoterapisinin etkin olmasında en önemli faktörlerden birisi tedavinin düzenli aralıklarla yapılıyor olmasıdır. Alanında uzman estetik ve plastik cerrah tarafından belirlenen seans aralıklarına ve sayısına uyulmadığı takdirde tatmin edici sonuçların elde edilmeleri güç olabilmektedir. Yine seans aralıklarına ek olarak, mezoterapi işlemi ile elde edilen etkilerin kalıcı olması ve sürecin desteklenmesi için kişinin beslenme düzenine ve egzersiz yapımına özen göstermesi gerekmektedir.

Mezoterapi Bacak İnceltir Mi?

Mezoterapi uygulaması bir zayıflama yönteminden çok bir sıkılaşma ve inceltme yöntemidir. Mezoterapi uygulaması sayesinde bacaklarda biriken yağ dokularının ve ödemin azalmasının yanı sıra kolajen artışının sağlanmasıyla sıkılaşmanın da meydana gelmesiyle beraber bacaklarda incelme meydana gelmektedir.

Selülit Tedavisi Kalıcı Mı?

Kişiye özel olarak belirlenen seans sayısı kadar uygulaması yapılan mezoterapi işleminin sonrasında selülitler görünümğ ciddi ölçüde azalmaktadır. Ancak elde edilen pürüzsüz görünümün kalıcılığı kişinin işlem sonrasındaki beslenme düzenine, spor yapmasına, düzenli masaj uygulayarak dolaşımı harekete geçirmesine, su tüketimine ve daha pek çok faktöre bağlı olarak değişkenlik göstermektedir.

Mezoterapinin zararı var mı?

Selülit mezoterapisi, tüm diğer mezoterapi uygulamalarında olduğu gibi alanında uzman kişiler tarafından hijyenik koşullar altında yapıldığı takdirde oldukça zararsız bir uygulamadır. İşlem esnasında küçük iğneler aracılığıyla enjeksiyon yapılmasına bağlı olarak geçici çürüklerin ve uyuşukluğun oluşuyor olması ise oldukça normaldir. Ancak bu hafif yan etkiler de çok kısa bir süre içerisinde kendiliğinden tamamen geçmektedir.

Kimler Selülit Mezoterapisi Yaptıramaz?

Selülit mezoterapisi, selülit sorunundan şikayetçi olan ve düzenli spor ve diyete rağmen iyileşme sağlayamayan tüm kadınlara genel sağlık durumları elverişli olduğu sürece yapılmakla beraber, hamilelere, emzirenlere, şeker ve kanser hastalarına, kan pıhtılaşmasını önleyen ilaç kullananlara, kalp ve böbrekler ile ilgili sorun yaşayanlara yapılamamaktadır.

Selülit Mezoterapisi Sonrasında Hastanın Dikkat Etmesi Gerekenler Nelerdir?

• Oldukça basit ve ağrısız bir işlem olması ve herhangi bir kesi yapılmaması sayesinde selülit mezoterapisinden sonra pansumana ihtiyaç duyulmamaktadır. Gündelik hayata rahatlıkla devam edilebilir.
  • İşlem sonrasında uygulama bölgesinde meydana gelebilen morarma, şişlik ve kızarıklığı önlemek için soğuk kompres yapılması önemlidir.
  • Yüksek protein içeren gıdaların tüketimi belirli bir süre için azaltılmalıdır.
  • Hücre yenilenme hızının yavaşlatılmaması ve yağların karaciğer aracılığıyla parçalanıyor olmasından dolayı vücuda ekstra yük bindirmemek için bir süreliğine sigara, alkol ve kafein tüketimine ara verilmesi tavsiye edilir.
  • Diyet ve egzersiz programına birebir uyularak elde edilen sonucun kalıcı olması sağlanmalıdır.

Selülit Mezoterapisi Fiyatları

Selülit mezoterapisi, Quartz Klinik’te Estetik, Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanları tarafından yapılmaktadır. Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin haber ve internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Ayrıca selülit mezoterapisinin fiyatı yapılacak olan bölgeye, selülit sorununun derecesine, biriken yağ miktarına, belirlenen seans sayısına, doktorun tecrübesine ve kliniğin kalitesine göre değişkenlik göstermektedir. Bu nedenle mezoterapi yaptırarak hem selülitlerinden hem de biriken yağlarından kurtulmak isteyen hastalarımız Quartz Klinik 0212 241 46 24 numaralı hattımızdan bize ulaşarak randevu ve bilgi alabilirler.