Çatlak tedavisi, genellikle vücutta hızlı kilo alıp verme neticesinde ortaya çıkan, ya da gebelik, genetik yatkınlık gibi faktörler sonucunda meydana gelen çatlak görünümlerinin estetik yöntemler ile yok edilmesi ya da görünümlerinin mümkün olabildiğince azaltılması amacı ile uygulanan bir yöntemdir. Vücutta gözlemlenen çatlak yapılar, en sık olarak üst kol, bacak ve kalça, karın, memeler, bel  gibi bölümlerde ortaya çıkar, bazı kişilerde pembe, kırmızı, mor, hatta bordo renge dönük olabildiği gibi, bazı bireylerde de beyaz veya açık renk görünümde meydana gelebilirler. Estetik alanda uygulanan birçok tedavi yöntemi, çatlaklar ile mücadele etmekte oldukça yararlı sonuçlar ortaya koymaktadır. Bazı durumlarda, çatlak görünümünü yok etmek tamamen mümkün olamasa bile, görünümlerini en az seviyeye indirebilecek şekilde uygulanan tedaviler mevcuttur. Geçmiş yıllara oranla, teknolojinin ilerlemesi ve estetik alandaki cihazlarında güncellenmesi sayesinde, çatlak tedavileri çok daha başarılı ve olumlu sonuçlar vermektedir.

Çatlak Nasıl Oluşur?

Çatlak, cilt altında yer alan lifli yapıların bozulması nedeniyle cilt yüzeyinde gözlemlenen engebeli ve çizgili görünüme denir. Çatlakların sağlık açısından herhangi bir tehlikesi ya da zararı bulunmamakla birlikte, estetik olarak istenmeyen bir görünüm arz ettiklerinden, vücutlarında çatlak gibi problemler yaşayan kişiler, çatlak görünümlerinin yok olması için çeşitli yöntemlere başvurmakta ve çare aramaktadırlar. Vücutta meydana gelen çatlaklar, genellikle çok sık kilo alıp veren kişilerde yoğun olarak meydana gelebilme eğilimi gösterirler.

Çatlak Tedavisi

Hormon metabolizmasında oluşabilen bir takım değişiklikler ve genetik yatkınlık, çatlak oluşması için etkili olan faktörler arasındadır. Hareketsiz bir yaşam tarzı, düzensiz ve fast food ve karbonhidrat ağırlıklı beslenme gibi alışkanlıklar da vücudunun çeşitli bölgelerinde çatlak oluşmasına zemin hazırlayan etkenlerdendir. Obezite gibi problemler, cilt yüzeyinde aşırı kilo alımına bağlı olarak liflerin aralarındaki dokunun bozulmasına yol açacağından, çatlak oluşumunun En yaygın nedenleri arasında sayılabilmektedir. Hamilelik dönemlerinde, karın bölgesinde meydana gelen büyümeye ve vücutta genel olarak kilo alımına bağlı olarak çatlaklar oluşması çok sık karşılaşılan bir durumdur, bu tip çatlaklara “gebelik çatlakları” adı verilmektedir.

Tıbbi literatürde ise ismi “stria gravidarum” olarak geçmektedir. Yine bazı kronik hastalıklar da çatlak oluşumuna neden olabilmektedir. bazen de nedeni bilinmeksizin ortaya çıkan çatlaklar meydana gelebilmektedir, bu kategorideki çatlaklara ise “idiopatik çatlak” adı verilmektedir. Tüm bu nedenler sebebiyle vücudun değişik bölümlerinde oluşabilen çatlaklar, cildin genel yapısında bulunan elastin ve kolajen moleküllerinin zarar görmesi ve protein liflerinin aralarındaki bağların zayıflaması neticesinde meydana gelmektedir. Vücut gelişimi ile ilgilenen kişiler, bu sporları hızlı ve bilinçsiz bir şekilde yaptıkları takdirde, cildin birdenbire aşırı derecede gerilmesi nedeni ile lifsel yapılarının bozulması ve çatlak oluşması problemi ortaya çıkabilmektedir, böyle bir durumla karşılaşmamak adına bu tür sporların denetmen ve uzman eğitimciler kontrolünde yapılmasına özen gösterilmelidir.

Çatlak Oluşumunu Engellemenin Yolları

Çatlak oluşumuna yol açan en önemli faktörlerin başında ani kilo artışı veya azalışı gibi ağırlık değişimleri gelmektedir. Vücut ağırlığının stabilize edilmesi, kilo alımı veya kilo verme gibi durumlarda, ani değişiklikler yaratacak şok diyetler gibi uygulamalardan kaçınılması, kilo değişimi aşamalarının yavaş yavaş ve kademeler halinde gerçekleştirilmesi, kilo kontrolü sağlanırken düzenli olarak egzersiz ve yürüyüş gibi aktivitelere ağırlık verilmesi, çatlak oluşumunu engellemek de oldukça önemli bir adımdır. Gebelik dönemi esnasında, vücudun değişik bölgelerinde çatlak oluşmasını engellemek için, kilo alımına müsait olan bacak, karın, kalça gibi bölgeler, çatlak önleyici yağlar ve kremler sürülerek cildin nemli ve esnek tutulmasını sağlamak, çatlak oluşumunu engellemek açısından oldukça fayda sağlamaktadır. Çatlak oluşumları, ani hormonal değişiklikler gibi hormon düzensizlikleri durumlarında oluşmaya müsait yapılar olduklarından, düzenli olarak sağlık kontrolünden geçmek ve hormon metabolizmasının işlevini kontrol altında tutmak, çatlakları engellemek için yapılabilecek başka bir önlem alma yöntemidir.

Çatlak Tedavisi Fiyatları

Çatlak tedavisi fiyatları, çatlakların vücutta mevcut olduğu bölgeye göre, niteliklerine ve kapladıkları alana bağlı olarak değişkenlik gösterebileceğinden, muayene olarak uygun tedavi prosedürünün belirlenmesi ve net bir fiyat bilgisi edinebilmek adına kliniğimizden randevu almanız gerekmektedir. İnternet sitelerinde sağlık işlemleri için fiyat belirtilmesi, Sağlık Bakanlığı kurallarına göre uygun değildir. Bu nedenle çatlak tedavisi yaptırarak doğal görünümlü ve sağlıklı bir cilde sahip olabilmek için +902122414624 numaralı telefondan kliniğimizi arayarak, çatlak tedavisi hakkında detaylı bilgi alabilir ve randevu oluşturabilirsiniz.

Çatlak Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çatlak tedavisi için uygulanan ve yüksek oranda memnuniyet verici sonuçlar sağlayan uygulamalardan biri, oldukça gelişmiş bir teknolojiye sahip olan ve FDA tarafından onaylanmış bir cihaz olan Fraxel Dual cihazı ile uygulanan fraksiyonel lazer tedavisidir. Lazer başlık ile uygulanan ısı yardımıyla, cildin alt katmanlarındaki lifli yapıların elastikiyetinin artması, aralarında bulunan bağ dokularının güçlenmesi ve bu sayede çatlak görünümünün yok edilmesi amaçlanmaktadır. Fraksiyonel lazer tedavisi ile çatlakların görünümü yaklaşık üç veya dört seans gibi bir uygulama sonucunda yok edilmekte veya mümkün olabildiğince azaltılabilmektedir. Vücuttaki çatlak bölgelerin genişliği veya çeşitli niteliklerine göre tedavi paketinin içeriğindeki seans süreleri  daha uzun ya da daha kısa tutulabilmektedir. Yüksek oranda etkili sonuç vermesi nedeni ile son dönemlerde en sık tercih edilen ve ağrısız, acısız bir uygulama olması, sağlığa zarar verecek herhangi bir yan etkisinin bulunmaması yönüyle de konforlu bir tedavi sunan fraksiyonel lazer, çatlak tedavisinde en fazla başvurulan uygulamalardan biridir.

Vücutta meydana gelen çatlakların tedavisi için bir diğer yöntem ise, cilde dışarıdan uygulanan krem, serum, yağ ya da jel formunda bulunabilen, kolajen içerikli özel cilt bakım ürünleridir. Eğer çatlakların görünümü hafif ise ve henüz başlangıç aşamasında ise, günümüz teknolojisinde üretilen bu bakım ürünleri, düzenli kullanıldıkları ve uygulandıkları takdirde yüksek oranda çatlaklarda gerileme ve görünümlerinde azalma sağlamaktadırlar. Dermatolog kontrolünde ve tavsiyesi ile bu tür ürünler kullanılarak, yeni çatlak oluşumuna engel olmak ve mevcut çatlak görünümünün giderilmesini sağlamak mümkün olabilmektedir. Aynı zamanda farklı tedavi yöntemleri ile bu tür cilt bakım ürünlerinin birlikte kullanılması çok daha etkili bir sonuç verecek ve tedaviye yardımcı olacak bir uygulamadır. Çok derin, çok geniş bir yüzeye yayılmış ve koyu renk çatlak türleri ise, cilt altındaki liflerin yapıları büyük ölçüde bozulduğundan dolayı, yalnızca cilt bakım ürünleri kullanılarak yapılan tedaviye yanıt verememektedirler. Bu tip durumlarda farklı yöntemler arayışına gidilerek kombine veya tek başına tedavi uygulamaları ile ve mutlaka uzman bir doktor kontrolünde çatlaklar tedavi edilmelidir.

PRP yöntemi de çatlak tedavisinde uygulanan tedavi türlerinden biridir. PRP uygulamalarında, kişinin kendi kanı santrifüj edilerek, trombositlerden zengin bir plazma elde edilir ve hazırlanan bu özel serum çatlakların olduğu bölgelerdeki cilt dokusunun  altına enjekte edilerek, kolajen üretiminin tetiklenmesi, hücre yenilenmesinin uyarılması ve bağ dokularının güçlenmesi sağlanmaktadır. PRP uygulaması bazı durumlarda fraksiyonel lazer tedavisi ile kombine olarak uygulanabilmekte ve böylelikle kısa sürede daha etkili iyileşme sağlamaya yardımcı olmaktadır. Radyofrekans yöntemi de çatlak tedavilerinde başvurulan uygulamalardan bir diğeridir, özel iğneli başlığı ile çatlak bulunan dokulara radyofrekans dalgaları göndererek çatlak görünümünün yokedilmesi sağlanabilmektedir.